افسانه‌هاي دروغين تناسب اندام
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افسانه‌هاي دروغين تناسب اندام
نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390
بازدید : 1082
نویسنده : منو تو

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com
 

   آبميوه نخوريد چون بمب شكر است!

چرا فايده ندارد:

آبميوه ستون و ماده اصلي در صبحانه و تهيه اسموتي است.



توصيه كاربردي:

بين يك آبميوه صد در صد خالص و يك بطري پر از آب و شكر كه يك نصفه پرتقال داخل آن چلانده شده باشد تفاوت وجود دارد،  بله، آبميوه مقدار زيادي مواد شيرين دارد اما فراموش نكنيد كه يك ليوان آب ميوه صد در صد خالص حاوي حجم بسيار بالايي از ويتامين و آنتي‌اكسيدان است كه باعث مي‌شود حجم شكر آن كاملا قابل اغماض باشد. در واقع اين ساده‌ترين راه براي خوردن يك سوپر غذا است! شما با نوشيدن يك ليوان بزرگ آب ميوه 100 درصد خالص هيچ قانوني را در زمينه رژيم و تغذيه سالم نقض نخواهيد كرد. در واقع نوشيدن يك يا 2 ليوان آب ميوه خالص در روز نه تنها مضر نيست بلكه مي‌تواند عاملي جهت تقويت بدن و سلامت شما باشد. بهترين شكل تهيه آبميوه هم اين است كه خودتان ميوه تازه را خريداري و در منزل آبگيري كنيد. خيلي به مغازه‌هاي عرضه‌كننده آب ميوه اطمينان نكنيد.





آب جدا از اينكه سه چهارم وزن بدن را تشكيل مي‌دهد و در سلامت عمومي بدن نقش انكار‌ناپذيري برعهده دارد، مهم‌ترين عامل براي سلامت و عملكرد صحيح كليه‌هاست



 براي اين‌كه وزن‌تان بالا نرود از ساعت 7 شب به بعد چيزي نخوريد!

 

چرا فايده‌ ندارد:

بعد از يك روز كاري خسته‌كننده در اداره و احتمالا ورزش در باشگاه يا شما بايد ساعت 9:30 شب شام بخوريد يا از گرسنگي تلف شويد!



 

توصيه كاربردي:

نخوردن شام بدرد كساني مي‌خورد كه قبل از غروب به خانه آمده‌اند، غذاي سبكي خورده‌اند و حالا جلوي تلويزيون لم داده و دارند سريال پليسي تماشا مي‌كنند نه براي شما كه تازه ساعت 9 يا 10 شب خسته و كوفته و البته گرسنه به خانه برگشته‌ايد. براي شما خوردن شام كاري لذت‌بخش و حتي لازم است. در واقع كالري است؛ مهم نيست كه چه زماني وارد بدن بشود. هر وقت كه باشد كار خود را انجام مي‌دهد. با اين حال براي شام بهتر است يك غذاي سبك انتخاب كنيد. سينه پخته مرغ، بروكلي بخارپز و كمي برنج مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد. درست است كه شب خوردن كار اشتباهي نيست اما يادتان باشد كه اگر شب زياد غذا بخوريد، معده كه سنگين شده بايد مثل دستگاه مخلوط كن سيمان كار كند تا غذا هضم شود!





www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com
 
   نان جو باعث لاغري مي‌شود

  چرا فايده ندارد:

چون نان جو خوب نه تنها باعث لاغري نمي‌شود بلكه چاق هم مي‌كند. علت لاغري بخاطر نان جو چيز ديگري است.



  توصيه كاربردي:

كالري گندم، جو و برنج تقريبا شبيه هم است. اما در بين مردم اين حرف پيچيده كه نان جو باعث لاغري مي‌شود. اما اگر كالري جو با برنج و گندم برابر است چطور باعث لاغري مي‌شود؟ جواب ساده است. بسياري از نان‌هاي جو توليدي آنقدر بد‌مزه هستند و كيفيت بدي دارند كه فرد چندان رغبتي به خوردن‌شان ندارد. يعني كمي كه نان جو را مي‌خورد دلش را مي‌زند! در نتيجه باقي‌اش را معمولا كنار مي‌گذارد. در نتيجه از خوردن نان جو لاغر نمي‌شود بلكه از نخوردنش لاغر مي‌شود.





   هر چقدر از غذا را نخواستيد نخوريد

 چرا فايده ندارد:

خيلي وقت‌ها شما فكر مي‌كنيد پول اين غذا را داده‌ايد و بايد همه‌اش را بخوريد. تازه گاهي بايد سراغ غذاي مانده بچه‌ها هم برويد!



 

توصيه كاربردي:

به‌جاي اينكه خودتان را با اين فرض عذاب بدهيد كه هر چقدر ماند را با خود مي‌برم از همان ابتدا كمتر غذا سفارش بدهيد. اگر مي‌دانيد مقدار غذا زياد است و مي‌ماند و به‌خصوص اگر اخلاق‌تان اين است كه دوست نداريد چيزي ته سفره بماند يا دوست نداريد جلوي همه در رستوران غذا را داخل ظرف بريزيد و متهم به خساست شويد بهتر است از ابتدا به اندازه اشتهاي‌ خود سفارش بدهيد. يك راه مهم اينكه از سفارش پيش‌غذاهاي پركالري و اغلب مضر مثل سيب زميني سرخ شده يا ژامبون و چيپس و پنير پرهيز كنيد و به‌جاي آنها سالاد سفارش دهيد. اگر هم واقعا مي‌خواهيد باقي غذا را ببريد ولي مي‌ترسيد اصطلاحا چشم‌تان گرسنه باشد و كماكان به خوردن ادامه دهيد بد نيست بين هر لقمه غذا چنگال را زمين بگذاريد و دوباره برداريد. بدين‌ترتيب زمان غذاخوردن افزايش مي‌يابد. در اين صورت پيام سيري كه ارسال آن از معده به مغز و ارسال پيام نخوردن از سوي مغز 20 دقيقه‌اي زمان مي‌برد به جريان افتاده و شما ديگر اشتهايي به خوردن نخواهيد داشت.




:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , اضافه وزن , کاهش وزن , رژیم غذایی , چاقی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: